2012. november 12., hétfő

Lila szülinapi torta

Régen készítettem már fondant bevonatos tortát, szóval úgy gondoltam, itt az ideje:) Az alkalom adott volt: egyik barátnőm szülinapja alkalmából egy házibuliba voltam hivatalos.
A fondantot kivételesen nem én készítettem el, hanem készen vásároltam. Érdekes volt a különbséget tapasztalni egy jól elkészítettm fondant és a saját között. Legalább tudom, hogy milyennek kell lennie:) Az enyém nagyon lágy lett, vagy éppen kemény, ha már kihűt és könnyen szét is szakadt. Azért még nem adtam fel, hogy saját fondantot készítsek, csak még nem leltem rá a megfelelő receptre:)

Szóóóval a torta tésztája csokis piskóta, a töltelék pedig tejszínes- fehér csokis krém, aminek a receptjét Szegfűbors oldalán találtam. Ennek a receptjét mindjárt le is írom, nagyon finom és különleges krém különben:)

És íme a torta:


A tejszínes fehércsokikrém hozzávalói:

2 dl tej, 80 g kirstálycukor, 4 tojás, 1 tábla fehércsoki (kb 70g), 2 kk liszt, 2 ek citromlé, 200 ml tejszín (Hulala)

Elkészítése:
A tejet és a cukrot felforraljuk, majd beletesszük a fehércsokit és addig kevergetjük, míg teljesen elolvad. A lisztet elkeverjük csomómentesen a felvert tojásokkal és a csokis tejhez öntjük. Vízgőz fölött sűrű krémet főzünk belőle. Végül a citromlevet is hozzákeverjük, bár ez elhagyható (én pl. nem raktam bele). Teljesen kihűtjük, majd habverővel habsora keverjük. A tejszínt kemény habbá verjük, majd hozzákeverjük a felfőtt krémet. Ez a mennyiség egy kisebb torta töltéséhez és külső borításához elegendő. A tejszín és a fehércsoki mennyiségének növelésével nagyobb torta töltéséhez és bevonásához is elegendő.

A díszítést illetően a virágok és a masni marcipánból készült, amit törtfehér ehető csillámporral színeztem meg. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése